A történet 2011 júniusáig nyúlik vissza, amikor is zenekarommal (OverloaD) összejött egy francia turné, és szükség volt egy mikrobuszra, mégpedig azonnal. Kb. egy hónapig lázasan lógtam az összes létező használt autó portálon, sőt még a nagy Budapestre is FELutaztam haverral megnézni pár autót. A tervben az alábbiak szerepeltek: Ducato, C-25, Transporter 3, régi HI-ACE, Merci MB 100. Ekkor láttam többek között egy 90-es Ducatot is, amiben hangyacsaládok laktak, a szétrohadt padlólemez DESZKÁVAL lett kipótolva, valamint a frissen karosszériázott kifejezés jelentésével is itt szembesültem először: rücsi.
Ez volt az a pont, amikor úgy döntöttem, nekem Ford Transit kell. Az idő vészesen fogyott, ekkor még május közepét írtunk, pénzem is alig volt, és a rendes állapotú autók sem tolongtak a kereskedésben ebben az árkategóriában. Egy Debrecenből Miskolcra vezető utam során azonban a távolsági busz ablakából egyszercsak Sajószöged körül megpillantottam AZ AUTÓT, egy Ford Transit 1998-as TD 8 személyes, klímás mikrobuszt.
Nem is sokat gondolkoztam a dolgon, másnap rögtön kimentem a telepre, ahol egyből be is indult a 2 akksis, óra szerint 140e KM-t (vicc) ment, Genk-i szörnyeteg. A kasztni jó állapotban volt (még akkor), az alváz is, a belső belül első ránézésre rendben, mehetett a bolt. Ár: 550e Ft.
A motorháztető felnyitása után elémtáruló látvány akkor még nem sokat mondott nekem, megy és kész. Arra a kérdésre a dealernek, hogy "Te mit javíttatnál meg rajta, hogy megjárja Franciaországot?", csak a "Mennyél vele, amég megy, megy!" válasz érkezett.
Nyilván ezt még akkor sem gondoltam komolyan, mikor azt sem tudtam, hogy eszik vagy isszák a diesel motort, így első utam a Debrecen közelében található Sámsonkert-i minibusz gyártó XXL Minibus-os Zolihoz vezetett. Ott derült ki, hogy (akkoriban még úgy tűnt, jó üzletet kötöttem) a klímahűtő hiányzik (kilopták ebből a ritka típusból), a klímakapcsoló gomb szétdimbulva, fűtőmotor ellenállás kuka, az utastéri légterelő rostélyok szintén hiányoztak, a motor pedig tényleg beteg: a 2-es porlasztócsúcsnál kifúj a motor, stbstbstb. Tüzetes átnézetés után cserélni kellett a kardánfelfüggesztő csapágyat, a féknyergeket rendbe kellett rakni, +1 akksi, olajcsere, légszűrőcsere, új generátorszíj, vezérlés, valamint dupla tűzkarikát kapott az aktuális csúcs.
Na így vettem meg életem első autóját, és így indultunk útnak az ismeretlen felé. :D folyt.köv.