Ford Transit Mániások Blogja

Ebben a blogban főleg egy Ford Transit Tourneo 2.5 TDi szereléséről olvashatsz. Nem vagyunk profi szerelők, de lelkesen érdeklődünk a téma iránt. A műszaki pontatlanságokért, tévedésekért előre is elnézést kérünk, jellezzétek, ha van ilyen. ROCKNROLL

Friss topikok

  • Xero: Tehát vettél egy őszinte szopórollert. Lapozzunk, lássuk hogyan is lesz belőle autó. ;) (2013.03.22. 13:56) Egy jó (rossz) választás :D

Címkék

Archívum

Tour de France

2013.03.25. 14:10 TransitGabi OverloaD

Na így vágtunk neki a Francia Riviérának, 8an, teljes zenekari felszereléssel + 80Liter gázolajjal 10 napra. Az autó tette a dolgát, még az Alpokba is felment (szuszogva, dörmögve, 2-esben), csupán néha töltöttük után a csepegő olajat, és még Monaco-ban sem vontatták el a kék budit. :D Figyelmeztető jelként azért párszor menetközben megállt az adagoló, csak hogy érezzük már hogy élünk. Olyan eset is történt, hogy Lyonban, amikor a koncerthely előtt nyitnánk ki a csomagteret, a kilincs a basszgitáros kezében maradt. Ezt úgy oldottuk meg, hogy kiszedtük a hátsó üléssort a középső ajtón keresztül, utána kikapoltuk a zenecuccot szintén ugyanitt, majd egy gitárhúrt kilógatva tettük kintről nyithatóvá a hátsó ajtót. Profi.
Mikor már azt hitte az ember, hogy 1 darabban hazaérnek, Milano mellett hajnal 2-kor, szakadó esőben, iszonyatos sikító hangra lett figyelmes a sofőr. Király. Megálltunk, kiderült hogy a turbócső (egy barbár sima vízcsővel pótolta) eldurrant, mivel megette az olaj és kilágyult. Mit volt, mit tenni, vettünk a benzinkúton gyorsszorítót (ritka szemét, együttműködni szándékosan nem akaró olaszok), valamint egy éppen szerencsénkre, a közelben parkoló MAGYAR kamionos tanácsára a cigis dobozban levő alu fóliával és sörösdobozzal foltoztuk be a 3 centis lyukat.
Hazaértünk, mivel mégsem hiába lett ez többször az év kisteherautója. :$ Otthon aztán vissza a szervízbe, ahol kiderült, hogy a turbó nyomja az olajat, de éppen van egy másik a polcon, ami tökéletes. Fel is ment + új cső, új hátsó gumik, és mindenki boldog volt. Egy darabig.

DSC00304.jpg(a turbó elnyűtt állapotban volt :D)

Mivel kellett a zseton, kiadtam ismerősöknek nyaralni, meg is járta szépen Korfut (azért egy elsőkerék defekt ott is volt :D), és még aznap újra Franciaország felé vették az irányt vele. Sajnos ez már nem volt olyan fényes, ugyanis szerencsémre megfőzték az olajat, (utólag vsz. a porlasztók becsöpögése miatt) beállt a főtengely, menet közben megállt az autó, blokkolt a hátsó kerék, csúszott vagy 100métert. Hála Istennek nem lett baj, és még annyi mákom is volt, hogy már Debrecen közelében állt meg a verda. Huhh, belegondolni is rossz, mi van ha Lyon körül történik ez, mivel onnan igen körülményes lett volna hazahozni egy roncsot.
Ja, mikor máskor kapom a jó hírt, ha nem a szülinapom reggelén 6-kor, csajom mellett az ágyban. :D Itt kezdődtek a gondok. Ismét irány Debrecen, a főtengely nem mozdul, olajteknő le, láttuk, hogy a 3-as hajtókarról a csésze LESZAKADT, a hajtókar elhajlott, beékelődött a főtengely és a hengertömb közé.

hajtokar.jpg
Valami iszonyat erő kellhetett ehhez, mivel jópár összesereglett szerelő csak a fejét vakarta a hogyan? kérdésre.

DSC00292.jpg(a beszorult hajtókar)

Motor ki, szétszedtük az utolsó csavarig, mert a főtengelyt ki kell szedni.

20110902710.jpg(szíjjelszedlek!)

Sajnos nem volt olyan egyszerű, mert totál beszorult, végül addig ütöttük, kínlódtunk, míg megmozdult a tengely, és kijött a dugattyú.

20110902707.jpg(bontott főtengely)

Ezután dugattyúcsere, hajtókarcsere, új csapágyak, szimmeringek, új főtengely következett csapágyakkal együtt.

20110902721.jpg(itt még a régi dugók mentek vissza, sajnos erre később keményen ráfáztunk)

20110902718.jpg

20110902709.jpg(kacatok)

A hengerfejet is elvitték javítani, szelepszár szimmeringek cseréje, de valami miatt a porlasztók fészkét csak nem csinálták meg tisztességesen, amiből később újra gondjaim lettek.

20110902713.jpg(egy nem túl jól sikerült hengerfej felújítás)

Miután a motor visszament a helyére, az első indítás után elkezdett ömleni a gázolaj, kiderült, hogy a gázolaj főszűrőház megadta magát, és eltört. Csere, árakat szándékosan nem írok, mert rosszul lenne mindenki, kicseréltük még a vízszivattyút, jött még generátorcsapágy csere, önindító, viszkó felújítás, új porlasztókat viszont nem tudtam megengedni magamnak.

DSC00296.jpg(ftengely, veztengely és vákuum pumpa szimmeringek kuka, a viszkó furatát valami állat felhegesztette ááá)

Mivel gyárilag Lucas Epic adagolóval volt szerelve a kocsi, és az köztudottan nem túl üzembiztos ha már öreg, feltettük a jó öreg Bosch VE-t, ami első blikkre úgy tűnt, jó lesz.

tranyo_zolinak.jpg

Szólj hozzá!

Címkék: defekt porlasztó hengerfej Lyon turbócső Lucas Epic Bosch VE

A bejegyzés trackback címe:

https://fordtransit.blog.hu/api/trackback/id/tr115162894

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása